امروز دوشنبه 10 ارديبهشت 1403

انواع لوازم سنباده ها

7 / 10
از 3 کاربر

 

انواع لوازم سنباده شامل پد سنباده دیسک سنباده سر دریلی سنباده و ....

  

کاغذ سنباده رولی

کاغذ سنباده ورقه ای است از جنس کاغذ یا پارچه که توسط دانه های سخت مخصوصی از جنس سنگ لعل ،سیلیسیم،اکسید آلومینیوم،کوارتز و ... پوشیده شده و برای ساییدن فلزات،چوب و سرامیک و اشیای از جنس گچ مورد استفاده قرار می گیرد.

 

معمولا از کاغذ سنباده برای صاف کردن سطوح و آماده سازی برای رنگ رزی استفاده می شود.یکی دیگر از کاربردهای کاغذ سمباده خش دار کردن سطح های صاف برای چسب کاری می باشد.

کاغذ سنباده

کاغذ سنباده

انواع سنباده متناسب با کاربرد آن به به قرار زیر می باشد:

سنباده پوستاب :مناسب برای سائیدن سطوح خشدار فلزی میباشد.پوستاب را به علت خشک و سفت بودن قبل از استفاده برای جلوگیری از شکستن چند دقیقه ای در آب می خوابانند همین عمل موجب نامگذاری این نوع سنباده به عنوان پوستاب شده است.سنباده پوستاب به دلیل آنکه در آب خوابانیده می شود از جنس سیلیسیوم ساخته می شود تا دچار زنگ زدگی نشود.

سنباده کاغذی:بیشتر برای سطوح گچی و گاهی چوبی مورد کاربرد است و نسبت به سایر سنباده ها از درجه نرمی بیشتری برخوردار می باشد.

سنباده آهن: پایه اصلی سنباده آهنی از جنس پارچه قالب بندی گردیده این مدل سنباده به رنگهای آبی و قرمز در بازار موجود می باشد که رنگ آبی آن برای فلزات و رنگ قرمز برای چوب مورد استفاده است.

سنباده ته پوست: این سنباده با هر بار مصرف نرمی بیشتری پیدا کرده و می توان در مراحل پایانی کار به عنوان سنباده نرمتر مورد استفاده قرار گیرد.

سنباده‌ها بر اساس تعداد ذره‌های خورندهٔ آن‌ها در هر واحد سطح و درنتیجه ریزی و درشتی آن ذرات شماره‌گذاری و درجه‌بندی می‌شوند. واحد سطح در استاندارد اروپایی (که در ایران نیز استفاده می‌شود) اینچ مربع است. شمارهٔ پایین‌تر دلیل بر وجود تعداد کمتری ذره در یک اینچ است؛ در نتیجه ذرات درشت‌تر بوده و سنباده زبرتر خواهد شد.

سنباده فوق العاده زبر : 12 الی 30

سنباده خیلی زبر : 40 تا 80

سنباده زبر : 80 تا 120

سنباده متوسط : 120 تا 150

سنباده نرم : 160 تا 200

سنباده خیلی نرم :220 تا 380

سنباده فوق العاده نرم 400 تا 600

سنباده اسفنجی

 

 

 

تصاویر جانبی
محصولات مشابه
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :