امروز جمعه 31 فروردين 1403

دستگاه حکاکی لیزری

7 / 10
از 4 کاربر

 

دستگاه حکاکی لیزری :

حکاکی لیزری به مفهوم روشی برای ایجاد طرح بر روی سطوح، کاربردهای متعددی پیدا کرده است. از این روش برای حک کردن انواع نقش و متن بر روی مواد مختلف فلزی و غیرفلزی استفاده می شود. حکاکی لیزر به خاطر ویژگی های ممتازش می تواند در مشاغل و صنایع متعدد مورد استفاده قرار گیرد. برخی از ویژگی های ممتاز حکاکی لیزر عبارتند از:

دقت بالای حکاکی لیزر. دقت دستگاه های حکاکی لیزر در حد 0.01 میلی متر است. در نتیجه طرح های حکاکی شده، عینا معادل طرح کامپیوتری خواهند بود.

سرعت بالای حکاکی که بعضا در برخی دستگاهها ، تا 10.000 میلیمتر بر ثانیه نیز می رسد.

کیفیت بالای اشعه لیزر.

توان لیزر 10W ، 20W و 50W.

امکان حکاکی لیزری طرح های ریز با دقت بالا.

در برخی از دستگاه ها، می توان کاراکترهایی با ارتفاع 0.1 میلی متر را بر روی سطوح، حکاکی لیزری نمود. امکان تنظیم عمق حکاکی لیزر.

با تنظیم پارامترهای سرعت و شدت حکاکی، می توان عمق حکاکی را تنظیم نمود.  

یکسان بودن طرح حکاکی شده بر روی تمام قطعات. عدم نیاز به ماده ای برای حکاکی.

پشتیبانی از انواع فرمت های فایل از جمله JPG ، GIF ، PLT ، BMP ، TIF و ...

با این اوصاف، در بسیاری از صنایع و مشاغل خدماتی از روش حکاکی لیزر استفاده می شود.

برخی از موارد حکاکی با لیزر عبارتند از:حک لیزری شماره سریال. چاپ لیزری لوگو. حکاکی انواع چوب با دستگاه لیزری. حکاکی انواع سنگ شامل سنگ شومینه و سنگ قبر با دستگاه لیزر. چاپ روی پلاستیک (حکاکی قطعات پلاستیک) با دستگاه لیزری حکاکی. چاپ پارچه و چاپ چرم (حکاکی پارچه و چرم) با دستگاه لیزری. حکاکی لیزری موبایل و لپ تاپ. چاپ لیزری قطعات الکترونیک (آی سی، فلش، برد)

 

 

دستگاه حکاکی لیزری  Fiber Laser Marking Systems

 Fiber Laser Marking Systems

مدل

63mm

100mm

160mm

254mm

فوکوس (فاصله کانونی)

30x30mm

60x60mm

90x90mm

175x175mm

ابعاد حکاکی(قابل تنظیم با فوکوس)

15µm

25µm

35µm

50µm

عمق حکاکی

فایبر 

عملکرد

Standard - Indent

فونتهای استاندارد

8/6 کیلو گرم

وزن

510 x127 x140 mm

ابعاد

5 متر

طول فیبر

متن ، لوگو ، تاریخ ، شماره سریال ، بارکد دو بعدی و شمارنده

قابلیتهای چاپ

5 الی 45 درجه سانتیگراد

دمای کار

تمامی مواد

جنس مواد قابل حک

1064 nm

طول موج

Fiber Laser

مدل لیزر

4 kw

حداکثر توان 

10 w

میانگین توان

نور قرمز رنگ LED مرئی

نوع نور

ویندوز XP ,   ویستا ،8 ، 7 و ......

سیستم عامل

سریال،  TCP / IP ، I / O

ارتباط با کامپیوتر

M2 <2

کیفیت پرتو

95-250VAC, 50/60Hz

برق ورودی

Air Cooled, Fan/Filter

خنک کننده

15 درجه تا 35 درجه سانتی گراد 55 تا 95 درجه فارنهایت

دمای کار

10 تا 85٪ غیر متراکم

رطوبت

قابلیت حک بار کد 2 بعدی دیتا ماتریکس

بارکد 

 

 

بهترین دستگاه برش لیزر و حکاکی لیزری غیر فلزات با قیمت ارزان موجود در ایران کدام است ؟

 

در هنگام خرید دستگاه برش لیزری باید به چه نکات و مواردی توجه کنیم؟

 

پیش زمینه:

تکنولوژی برش لیزری ، امروزه دارای تنوع کاربرد وسیع در صنایع گوناگون می باشد . صنایع گوناگونی شامل صنایع تولید پوشاک ، صنایع خودرو سازی، صنعت چرم و صنایع وابسته ، موسسات تحقیقاتی و نمونه سازی ، مهندسی ، چوپ و دکور سازی ، تابلو سازی ، صنایع سنگ و ... از جمله مصرف کنندگان این تکنولوژی هستند.با توجه به نوع صنعت و نیاز مصرف کنندگان ، دستگاه برش یا حکاکی ویژه ای مورد استفاده قرار می گیرد.دستگاه های برش لیزری به دو گروه عمده صنایع فلزی و غیر فلزی تقسیم می گردند. دستگاه های هر گروه نیز با توجه به نوع کاربرد با توان ها و قابلیت های مختلفی تولید می گردند..

 

 

به عنوان نمونه نوع دستگاه برش لیزری و قدرت مورد استفاده آن در صنایع چرم و کیف با صنعت چوب و حکاکی متفاوت می باشد.تیوب لیزر این دستگاه ها در توان ها و عمر مفید گوناگونی تولید می گردند . از جمله 40، ۸۰  ، ۱۰۰ ، ۱۳۰  ، ۲۰۰ وات و .. با عمر مفید 3000 ، 7000 و 10000 ساعت کار می توان نام برد.

در این مقاله به راهنمایی خرید دستگاه های برش و حکاکی غیر فلزات با قیمت تقریبا ارزان موجود در بازار ایران می پردازیم

 

با بودجه بین 15 الی 20 میلیون تومان کدام دستگاه برش لیزر را بخریم؟

 اگر به دنبال خرید دستگاهی هستید که جهت حکاکی غیر فلزات قصد استفاده از آن را دارید توصیه می گردد که از دستگاه های با وات کمتر استفاده شود و اگر به دنبال برشکاری هستید توصیه می گردد از دستگاه های با قدرت وات بیشتر استفاده شود.

 
 

کیفیت حکاکی با قدرت تیوب لیزر نسبت عکس دارد . یعنی هر چه قدرت تیوب لیزر افزایش پیدا کند ، از کیفیت و دقت حکاکی کاسته می شود.

اگر کار حکاکی شما بیش از برش کاری شما است ، دستگاه با تیوب حداکثر 80 وات خریداری کنید و اگر کار های برش کاری شما بیشتر از حکاکی است از دستگاه با تیوپ 130 وات به بالا استفاده نمایید. پیشنهاد ما دستگاه با تیوب لیزر 100w  Reci S4 است که تقریبا برای همه کارها مناسب است.

تیوب لیزر نصب شده بر روی دستگاه ها قابل تعویض و ارتقاء می باشد به شرط آنکه پاور تغدیه دستگاه نیز متناسب با تیوپ لیزر انتخاب و تغییر نماید.

 

امروزه اکثر تولید کنندگان دستگاه های برش لیزر خود را با دو میز مشبک لانه زنبوری و تیغه ای ارائه می نمایند که هر میز برای یک نوع مواد کارایی خاص دارد.رایج ترین اندازه میز کار برای دستگاه های برش لیزر در کارهای تابلو سازی و خدماتی ، میز 90*130 و 130*180 سانتی متر است. میز دوم به تمام ورق نیز مشهور است. خرید کدام دستگاه بستگی به نیاز شما دارد.

 

اگر نوع و قطر کار شما متفاوت می باشد و می خواهید در بخش وسیعی از خدمات یا صنایع کار کنید و یا اگر قصد کار حکاکی بر روی اجسام مدور را دارید باید حتما دستگاه با میز کار متحرک عمودی خریداری نمایید زیرا می توانید هر کار با هر قطری بر روی آن قرار دهید و همچنین باید دستگاه شما توانایی نصب سیستم روتاری را هم داشته باشد.

 
 

از فاکتور های مهم و تعیین کننده در قیمت و کیفیت یک دستگاه برش یا حکاکی لیزری علاوه بر تیوب لیزر ، نوع مادربرد و نوع و قابلیت میز کار مورد استفاده در آن و همچنین توان سیستم خنک کننده آن ( چیلر ) می باشد.

 نکته مهم : متاسفانه مشاهد شده که برخی از فروشندگان به توسط همین دستگاه های لیزر اقدام به حکاکی جعلی آرم و اطلاعات بر روی قطعات نموده و به عنوان مثال چیلر یا تیوپ لیزر های با قدرت کم و بی کیفیت و بی نام و نشان را به جای برند های معروف جهانی به فروش می رسانند.

در خرید دستگاه های لیزر توصیه می گردد اولا سعی نمایید از خرید دستگاه های بی نام و نشان خودداری نمایید و دوم از شرکت هایی خرید نمایید که خود نمایندگی رسمی و وارد کننده کالا از شرکت های معروف جهانی می باشند.

 

 سرعت و دقت برش و حکاکی با لیزر بسیار تابع نوع مادر برد آن است ،مادر برد های جدید دارای قابلیت هایی چون کنترل دقیق و پیش نمایش انجام کار ، صفحه نمایش رنگی و خطا یابی خودکار می باشند و همچنین به علت دارا بودن قابلیت های نرم افزاری پیشرفته ، کنترل کاربر را کمتر و سیستم به صورت تمام خودکار ، تمام مراحل و فرایند کار را کنترل می نماید.

بهترین مادربرد های بازار ایران اکنون RDC-6332G و  RDC-6442G می باشند.

نوع چیلر و تناسب قدرت خنک کنندگی آن با توان تیوب لیزر هم از عوامل تاثیر گذار در کارایی و قیمت یک دستگاه لیزر به شمار می رود. برای تیوب لیزر 80 وات به بالا از چیلر حداقل 5000 باید استفاده گردد. 

 

از عوامل دیگر تعیین کننده یا متمایز کننده قیمت دستگاه ها ، 1- آپشن های نصب شده در دستگاه  2-مقدار تعهد و خدمات پس از فروش فروشنده 3- مقدار سودی است که واردکننده یا فروشنده برای خود در نظر می گیرد می باشد

 

برخی از آپشن ها و قطعات اضافی نسب شده بر روی دستگاه ها مانند "فوکوس اتوماتیک" که فقط جهت تنظیم اولیه فاصله هد با سطح کار استفاده می گردد و قادر نیست در حین کار و با تغییر قطر یا انحنا ، مجددا فاصله را تنظیم نماید ،کارایی محسوس و مهمی در دستگاه لیزر ندارند و نه تنها گاهی باعث برور اختلال در کار دستگاه می گردند بلکه باعث افزایش قیمت دستگاه نیز می گردند. لذا در خرید دستگاه بهتر است بابت آپشن هایی مبلغ اضافی پرداخت نمایید که الزاما در کار شما تاثیر محسوسی داشته باشند.

 

 

برای سفارش کالا می توانید بصورت اینترنتی خرید و به صورت رایگان  برای شما ارسال گردد یا با شماره تماس 09125430970 مهندس ایمانی به طور مستقیم سفارش کالا را انجام دهید.

 

 

 

 

 

تصاویر جانبی
محصولات مشابه
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :